Saxo Bank Case: Schalen met talent uit Polen

Als wereldwijde speler in een concurrerende en dynamische sector, waar IT een dominante rol speelt, is de toegang tot het juiste IT-talent van cruciaal belang voor het bedrijf. Het is van vitaal belang om te leveren volgens strakke deadlines en om een concurrentievoordeel te behalen, en dat was voor Saxo Bank niet anders. Omdat ze voor de noodzaak stonden om hun Sitecore-team te schalen, terwijl ze ook uitdagingen hadden om bekwame mensen te vinden binnen front-end technologieën zoals JavaScript, waren er geen bekwame mensen in overvloed.

Geconfronteerd met die kritische uitdaging richtte Saxo Bank haar aandacht op Polen en nearshoring.

Met de hulp van ProData Consult was Saxo Bank zeer snel operationeel met een nearshoring-opzet. Het opzetten in Polen bleek zeer eenvoudig, hoewel Saxo Bank een groot complex bedrijf is. Wat Saxo Bank in het algemeen heeft ervaren, is dat het inwerken van Poolse consultants vergelijkbaar was met het inwerken van Deense consultants.

Sinds 2017, toen Saxo Bank begon met nearshoring, is Saxo Bank in staat geweest om te schalen in de gebieden die nodig zijn wanneer dat nodig is. Bovendien heeft Saxo Bank ervaring om toegang te krijgen tot niet alleen getalenteerde en bekwame consultants, maar net zo goed tot betrokken consultants.

ProData Consult is gedurende het hele nearshoring-traject van Saxo Bank verantwoordelijk geweest voor de werving van de juiste IT-consultants, terwijl het de hele nearshoring-configuratie afhandelde.

related posts